جلوه های ویژه در سريال يوسف پيامبر(ع) - 2
جلوه های ویژه در سريال يوسف پيامبر(ع) - 2
جلوه های ویژه در سريال يوسف پيامبر(ع) - 2
خواب گرگ ها که توسط حضرت یعقوب(ع) رویت می گردد، روایت تعقیب کودکی توسط یازده گرگ است که در نهایت کودک به دره ای سقوط می کند. بنا به نیاز داستان مبنی بر عدم تاکید بر چهره کودک، تصمیم گرفته شد تا اتفاق در فضای شب حادث گردد. از آنجا که نورپردازی فضاهای لانگ شات طبیعی در شب با القای نور مهتاب و عدم وجود نورهای موضعی، مشکلاتی از جمله رویت منابع نوری به کار رفته و عدم یکدستی نور در سراسر فضای تصویری را ایجاد می نماید، قرار شد تا فیلمبرداری در روز انجام گردد و سپس کل سکانس به شب تبدیل شود. از آنجا که نمای حضرت یعقوب از زاویه پایین فیلمبرداری می شد، از اين رو نیاز به رویت ستاره ها هم بود. بنابر این از تکنیک تراکینگ بهره گرفته و ستاره ها در نمای متحرک از حضرت یعقوب ترکیب شد. نکته بعدی که بسیار حائز اهمیت است عدم امکان حرکت چندین گرگ با هم در یک مسیر در جلوی دوربین است که برای ساخت این نماها از تکثیر گرگ ها در نماهای لانگ شات و کروماکی در نماهای بسته استفاده شد. در نمای سقوط کودک به دره نیز از ادواتی جهت مهار سقوط بازیگر استفاده شد تا به او آسیبی وارد نیاید و در نهایت همه آنها در تصویر نهایی حذف گردیدند.
كرده و لباسش را به لباس پادشاهی مبدل می¬کنند. سپس آن حضرت متوجه فرود آمدن خورشید و ماه و یازده ستاره می گردد که به ايشان سجده می کنند. از نکات مهمی که در شکل دادن این سکانس وجود داشت، به تصویر کشیدن سجده خورشید و ماه و ستاره بود که پس از بررسی انواع حالات ممکن جهت انتقال بهترین تصویر، به این نتیجه رسیدیم که اجرامی چون خورشید و ماه و ستاره که در تصویر به شکل نور رویت می گردند، باید برای سجده هیبت انسانی بیابند. زیرا سجده مفهومی است که در هیبت انسانی برای مخاطب مفهوم خواهد بود. پس نورها به هیبتی انسانی مبدل شده و سپس سجده نمودند. تمامی فضاهای بیابان، سنتتیک و ساختگی است و انیمیشن فضای قصر بر اساس دکور موجود طراحی و اجرا گردیده است. هیبت های انسانی خورشید و ماه و ستاره نیز در فضای کروماکی فیلمبرداری شده و در پس زمینه سنتتیک، نیمی بیابان و نیمی قصر با انیمیشن فرود نورها ترکیب شدند.
معرفي سايت مرتبط با اين مقاله
كرده و لباسش را به لباس پادشاهی مبدل می¬کنند. سپس آن حضرت متوجه فرود آمدن خورشید و ماه و یازده ستاره می گردد که به ايشان سجده می کنند. از نکات مهمی که در شکل دادن این سکانس وجود داشت، به تصویر کشیدن سجده خورشید و ماه و ستاره بود که پس از بررسی انواع حالات ممکن جهت انتقال بهترین تصویر، به این نتیجه رسیدیم که اجرامی چون خورشید و ماه و ستاره که در تصویر به شکل نور رویت می گردند، باید برای سجده هیبت انسانی بیابند. زیرا سجده مفهومی است که در هیبت انسانی برای مخاطب مفهوم خواهد بود. پس نورها به هیبتی انسانی مبدل شده و سپس سجده نمودند. تمامی فضاهای بیابان، سنتتیک و ساختگی است و انیمیشن فضای قصر بر اساس دکور موجود طراحی و اجرا گردیده است. هیبت های انسانی خورشید و ماه و ستاره نیز در فضای کروماکی فیلمبرداری شده و در پس زمینه سنتتیک، نیمی بیابان و نیمی قصر با انیمیشن فرود نورها ترکیب شدند.
معرفي سايت مرتبط با اين مقاله
تصاوير زيبا و مرتبط با اين مقاله
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
در ارسال نظر شما خطایی رخ داده است
کاربر گرامی، ضمن تشکر از شما نظر شما با موفقیت ثبت گردید. و پس از تائید در فهرست نظرات نمایش داده می شود
نام :
ایمیل :
نظرات کاربران
{{Fullname}} {{Creationdate}}
{{Body}}